Systemisch bevragen
De klacht waar een melder mee komt heeft soms een systemische oorsprong. Dat kan vanuit het familiesysteem van een klager of beklaagde zijn. Maar een klacht of misstand ontstaat ook regelmatig uit een systemische verstrikking van de organisatie. De klacht (ook) onderzoeken vanuit een systemisch perspectief geeft veel meer inzicht in de klacht met name voor het vervolg traject. Zo geeft het bijvoorbeeld inzicht in de schuld- en schaamtegevoelens van een klager.
Je leert hoe je inzicht krijgt in de systemische positie van de klager ten opzichte van het team of de beklaagde. Ook kun je onderzoeken hoe de positie van de leidinggevende zich verhoudt ten opzichte van het team en de plek van de beklaagde. Met deze inzichten wordt de keuze van een klager voor een te volgen route beter onderbouwd.
De inhoud van de bijscholing
Aan de orde komt:
- Organisaties vanuit een systemisch perspectief.
Verschillende soorten systemen.
Persoonlijk- en groepsgeweten.
Binding in organisaties.
Systemisch bevragen.
Doel
Het doel van de bijscholing ‘Systemisch bevragen’ is inzicht krijgen in organisatiesystemen en relevante systemische vragen te stellen.
Certificaat
Deelnemers ontvangen een certificaat als zij 100% van de tijd aanwezig waren en het cursusgeld is voldaan. Het certificaat kan, voor vertrouwenspersonen die bij CRP geregistreerd staan, ingediend worden t.b.v. herregistratie (8 PE-uren). Mediator en geregistreerd in het MfN register? Informeer naar de mogelijkheden.
Duur
De workshop omvat twee dagdelen van 4 uur (ochtend en middag).
Systemisch bevragen
Voldoet aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs.
- Lesmateriaal inbegrepen
- Inclusief verblijfskosten
- Bewijs van deelname
- Inclusief hand-out
Profiteren van de combideal? Kies twee bij-/nascholingen uit het aanbod en ontvang 10% korting. Om van dit tijdelijke aanbod gebruik te maken kun je contact met ons opnemen.