Doel

Doel van de procedure is het proces van klachtenbehandeling binnen de organisatie inzichtelijk te maken en deze zorgvuldig en snel te kunnen afhandelen. Structurering zorgt dat klachten zodanig worden behandeld dat na afloop:

  • De cursist/cliënt zo goed als mogelijk tevreden is;
  • herhaling van de klacht wordt voorkomen.

Werkwijze

  1. Iedere cursist/cliënt van het Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen (LIVP) kan op de website een klachtenformulier oproepen. Dit formulier heeft de volgende invoervelden:
    – Naam cursist/cliënt.
    – Naam cursus/opleiding.
    – Datum van de klacht.
    – Telefoonnummer cursist/cliënt.
    – Korte omschrijving van de klacht.
    De klacht zal altijd vertrouwelijk behandeld worden.
  2. Het formulier kan elektronisch of per post worden verzonden naar de administratie.
  3. De cursist/cliënt krijgt binnen een werkdag de bevestiging dat het formulier ontvangen